Sain Schibstediltä sähköpostia koskien kirjautumistietojeni vuotamista. Mitä tämä tarkoittaa?
Jos olet saanut Schibstediltä sähköpostia koskien kirjautumistietojesi mahdollista vuotamista ulkopuolisen tahon käsiin, voi tilisi olla vaarassa.
Olet saanut viestin, sillä olemme löytäneet tietosi osana palvelumme ulkopuolella tapahtunutta tietovuotoa. Tästä johtuen olemme lähettäneet sinulle sähköpostia ja kehoittaneet vaihtamaan salasanasi mahdollisimman pian. Estääksemme muita tahoja kirjautumasta tilillesi ja pitääksemme tilisi turvassa, suosittelemme vahvasti myös kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöön ottamista.
Miten turvaan tilini?
Turvataksesi tilisi tulee sinun vaihtaa salasanasi sellaiseen, jota et ole käyttänyt aiemmin. Voit vaihtaa salasanasi joko sähköpostiisi lähettämämme linkin kautta tai suoraan Schibsted-tililläsi. Lisäksi suosittelemme kaksivaiheisen tunnistautumisen lisäämistä sisäänkirjautumisen yhteyteen, ja sen pitämistä käytössä myös tulevaisuudessa. Tämä jokaisen kirjautumisen yhteydessä tehtävä lisätty tunnistautumisen taso vahvistaa tilisi turvallisuutta.
→ Vaihda salasanasi täällä
→ Ota käyttöön kaksivaiheinen tunnistautuminen
Miten voin tarkistaa, onko salasanani vuotanut?
Jos olet huolissasi salasanasi vuotamisesta, voit tarkistaa tilanteen kirjoittamalla käyttäjänimesi tai salasanasi Have I Been Pwned -sivustolle. Jos salasanasi on vuotanut, ilmoittaa palvelu tästä sinulle sekuntien kuluessa. Jos joku on yrittänyt murtautua tilillesi, verkkosivu tekee työn puolestasi ja tarkistaa salasanasi mahdollisen vuodon. Suosittelemme Have I Been Pwned -sivuston käyttöä, sillä palvelu ei tallenna tietojasi tavalla, joka voitaisiin johtaa sinuun.
Miten Schibsted pitää käyttäjiensä tilit turvassa?
Schibsted työskentelee jatkuvasti estääkseen salasanojen vuotamisen ulkopuolisten tahojen käsiin. Tarkistamme, mitkä vuodetuista salasanoista löytyvät listoilta – samalla tavalla kuin esimerkiksi Google tekee. Jos salasanasi löytyy kyseiseltä listalta, ilmoitamme sinulle asiasta sähköpostitse ja pyydämme sinua vaihtamaan salasanasi välittömästi sekä ottamaan kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöön tililläsi.
Nämä salasanojen tarkastukset tehdään täysin nimettömästi. Lista, jota vertaamme käyttäjiemme salasanoihin, saadaan Have I Been Pawned -verkkosivun kautta.
Mikä on kaksivaiheinen tunnistautuminen?
Kaksivaiheinen tunnistautuminen on ylimääräinen turvallisuustoimenpide, joka lisätään tilillesi salasanan pyytämisen ohelle. Suosittelemme kaksivaiheisen tunnistautumisen ottamista käyttöön, jotta kirjautumistietosi ja tilisi pysyisivät varmasti turvassa.
Kirjautuessa Schibsted-tilillesi, voit valita tunnistautumistavaksi todennussovelluksen, tekstiviestin tai molemmat.
Miten otan kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöön tai poistan sen käytöstä?
Ota kaksivaiheinen tunnistautuminen käyttöön:
Voit ottaa kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöön Schibsted-tililläsi. Tilisi asetuksista voit valita tunnistautumistavaksi todennusovelluksen, tekstiviestin tai molemmat.
Kun olet ottanut kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöön, saat asiasta vahvistuksen sähköpostiisi. Kaksivaiheinen tunnistautuminen lisätään uudeksi sisäänkirjautumisen vaiheeksi salasanan kysymisen ohelle. Halutessasi voit poistaa kaksivaiheisen tunnistautumisen käytöstä tilisi asetuksista.
Poista kaksivaiheinen tunnistautuminen käytöstä:
Voit poistaa kaksivaiheisen tunnistautumisen käytöstä kokonaan tai – useamman tunnistautumistavan ollessa valittuna – poistaa toisen vaihtoehdoista. Tämä onnistuu Schibsted-tilisi asetuksista.
Jos haluat käyttää eri todennussovellusta tai puhelinnumeroa kuin se, jonka olet tallentanut tilisi asetuksiin, tulee sinun poistaa kyseinen todennustapa käytöstä ennen uuden sovelluksen tai numeron ottamista käyttöön. Muistathan myös vahvistaa uuden puhelinnumerosi Schibisted-tililläsi.
Kadonnut laite
Jos sinun täytyy poistaa todennustapa käytöstä, mutta sinulla ei ole pääsyä laitteeseesi, ole yhteydessä Torin asiakastukeen.