Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia:
K: Miksi sovellus ei päästä minua sisälle Schibsted-tilin salasanalla?
Määritä toimiva salasana sovelluksen kirjautumissivun Unohditko salasanasi? -linkin avulla.
K: Miksi minulla on eri nimimerkki Schibsted-tilillä kuin entisellä Tori-käyttäjätilillä?
Kun luot Schibsted-tilin sinulle ehdotetaan ja luodaan automaattisesti nimimerkki. Muistathan tarkistaa/ vaihtaa nimimerkkisi kirjautuessasi sisään https://login.schibsted.fi/flow/login/ ja täällä: https://login.schibsted.fi/account/settings, jotta nimimerkkisi (näyttönimi) on halutunlainen.

K: Minulla on käytössä Tori-tili sellaisella sähköpostiosoitteella (esim. @suomi24.fi), johon minulla ei ole pääsyä esim. lukemaan tai mahdollisuutta käydä vastaanottamassa salasananvaihtolinkkiä tai uuden Schibsted-tilin vahvistamislinkkiä. Voitteko auttaa?
Schibsted-tili täytyy tehdä toimivalla sähköpostiosoitteella, johon voit vastaanottaa salasananvaihtolinkin ja uuden Schibsted-tilin vahvistamislinkin. Jos Tori-tili on sellaisella sähköpostiosoitteella, johon sinulla ei ole pääsyä, sitä ei voida yhdistää Schibsted-tiliin.
Tällöin ilmoitus- ja keskusteluhistoria alkaa tyhjästä uudella Schibsted-tililläsi.
K: Sain vahvistussähköpostin mutta en pysty vahvistamaan ja aktivoimaan tiliä klikkaamalla.
Vahvistusviesti on nimeltään: "Aktivoi uusi Schibsted-tilisi". Kun viesti löytyy, klikkaa painiketta "Kyllä, aktivoi tili". Jos se ei jostain syystä toimi, paina painiketta hiiren oikealla näppäimellä ja kopioi linkin osoite.
Tämän jälkeen liitä kopioitu linkki suoraan selaimen osoiteriville ja paina Enter. Nyt sinun tilisi pitäisi aktivoitua.
Tämän jälkeen sinua pyydetään täyttämään kysytyt tilitiedot kunnes tilisi on vahvistettu. Tämän jälkeen Schibsted-tilisi on käyttövalmis.
K: Minulla on Tori-käyttäjätilinä sähköpostiosoite, jossa on + merkki. Miksi Schibsted-tillini luotiin ilman + merkkiä?
Schibsted-tilillä ei voi turvallisuussyistä käyttää sähköpostiosoitetta, jossa on +-merkki. Tämän vuoksi +-merkillä tehdyt osoitteet palautuvat alkuperäiseksi osoitteeksi kuten sinun kohdallasi on käynyt.
K: Lisäsin toisen sähköpostiosoitteen Schibsted-tiliini. Nyt en pääse kirjautumaan Toriin.
Tämä johtuu siitä, että olet aiemmin luonut Tori-tilin molemmilla sähköpostiosoitteilla. Kirjaudu Schibsted-tilillesi sisään osoitteessa: login.schibsted.fi/account/summary ja poista toinen sähköpostiosoitteesi. Nyt sinun pitäisi päästä kirjautumaan jälleen tilillesi.
Poista halutessasi toinen vanha Tori-tili osoitteessa https://www.tori.fi/tietoprofiili, jotta edellä mainittu ongelma poistuu.
K: En muista Schibsted-tilini salasanaa?
Voit nollata Schibsted-tilisi salasanan valitsemalla Torin kirjautumissivulla “Unohtuiko salasana?”.
K: En pysty rekisteröitymään uudelle Schibsted-tilille koska se ei hyväksy postinumeroa
Tässä tapauksessa ehdotamme käyttämään paikkakunnan keskustan postinumeroa.
K: Miksi en näe puhelinnumeroa ilmoituksissa ilman kirjautumista?
Turvallisuusssyistä näet yksityisten käyttäjien puhelinnumeron vasta kun olet itsekin rekisteröitynyt palvelun käyttäjä. Kun rekisteröidyt ja kirjaudut Toriin, näet niiden ilmoittajien puhelinnumeron, jotka ovat valinneet näyttää puhelinnumeron ilmoituksissaan.