Ilmaisten ilmoitusten jättäminen vaatii aina rekisteröitymisen palveluun. Ainoastaan rekisteröityneenä ja sisäänkirjautuneena sinun on mahdollista lähettää viestejä haluamiisi ilmoituksiin sekä vastaanottaa ja vastata kauppakumppaneiden lähettämiin viesteihin Torin Viestit -palvelun kautta. Kun teet kauppaa rekisteröityneenä, viestit olevasi luotettava kauppakumppani. Luo Schibsted-käyttäjätili täällä.
Jos haluat käyttää Toria rekisteröitymättä, se onnistuu myös. Voit aina selata palvelussa olevia ilmoituksia ilman rekisteröitymistä.
Schibsted-tili
Suosittelemme, että kirjaudut Schibsted-tilillesi aina, kun käytät Toria. Schibsted-tili edistää turvallista kaupankäyntiä kattavan tietojenhallinnan sekä vahvemman tunnistautumisen myötä. Schibsted-tili tuo mukanaan myös turvaominaisuuksia, kuten sähköposti-ilmoitukset, kun tilillesi kirjaudutaan uudella laitteella. Kun käytät Toria kirjautuneena,
- jätät myynti-ilmoituksia ja teet löytöjä helposti,
- viestittelet kauppakumppaneiden kanssa Torin Viestit-palvelussa, johon keskustelut jäävät talteen,
- löydät omat ilmoituksesi kootusti yhdestä paikasta ja
- tallennat hakuvahteja ja ilmoituksia omalle suosikkilistallesi.
Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia:
K: Miksi en pääse sisälle Schibsted-tilin salasanalla?
Määritä uusi toimiva salasana kirjautumissivun Unohditko salasanasi? -linkin avulla.
K: Miksi minulla on eri nimimerkki Schibsted-tilillä kuin entisellä Tori-käyttäjätilillä?
Kun luot Schibsted-tilin sinulle ehdotetaan ja luodaan automaattisesti nimimerkki. Muistathan tarkistaa/vaihtaa nimimerkkisi kirjautuessasi sisään täällä https://login.schibsted.fi/profile-pages/about-you, jotta nimimerkkisi (Näyttönimi) on halutunlainen.
Huomioithan, että nimimerkki pitää olla vähintään kolme merkkiä. Huomioithan lisäksi, ettei nimimerkkisi loukkaa merkinhaltijoiden oikeuksia tai ole muuten harhaanjohtava. Poistamme merkinhaltijoiden pyynnöstä ilmoitukset, joissa nimimerkki voi aiheuttaa sekaannusta.
K: Minulla on käytössä Tori-tili sellaisella sähköpostiosoitteella (esim. @suomi24.fi), johon minulla ei ole pääsyä esim. lukemaan tai mahdollisuutta käydä vastaanottamassa salasananvaihtolinkkiä tai uuden Schibsted-tilin vahvistamislinkkiä. Voitteko auttaa?
Schibsted-tili täytyy tehdä toimivalla sähköpostiosoitteella, johon voit vastaanottaa salasananvaihtolinkin ja uuden Schibsted-tilin vahvistamislinkin. Jos Tori-tili on sellaisella sähköpostiosoitteella, johon sinulla ei ole pääsyä, sitä ei voida yhdistää Schibsted-tiliin.
Tällöin ilmoitus- ja keskusteluhistoria alkaa tyhjästä uudella Schibsted-tililläsi.
K: Sain vahvistussähköpostin mutta en pysty vahvistamaan ja aktivoimaan tiliä klikkaamalla.
Vahvistusviesti on nimeltään: "Aktivoi uusi Schibsted-tilisi". Kun viesti löytyy, klikkaa painiketta "Kyllä, aktivoi tili". Jos se ei jostain syystä toimi, paina painiketta hiiren oikealla näppäimellä ja kopioi linkin osoite.
Tämän jälkeen liitä kopioitu linkki suoraan selaimen osoiteriville ja paina Enter. Nyt sinun tilisi pitäisi aktivoitua.
Tämän jälkeen sinua pyydetään täyttämään kysytyt tilitiedot kunnes tilisi on vahvistettu. Tämän jälkeen Schibsted-tilisi on käyttövalmis.
K: Minulla on Tori-käyttäjätilinä sähköpostiosoite, jossa on + merkki. Miksi Schibsted-tillini luotiin ilman + merkkiä?
Schibsted-tilillä ei voi turvallisuussyistä käyttää sähköpostiosoitetta, jossa on +-merkki. Tämän vuoksi +-merkillä tehdyt osoitteet palautuvat alkuperäiseksi osoitteeksi kuten sinun kohdallasi on käynyt.
K: Lisäsin toisen sähköpostiosoitteen Schibsted-tiliini. Nyt en pääse kirjautumaan Toriin.
Tämä johtuu siitä, että olet aiemmin luonut Tori-tilin molemmilla sähköpostiosoitteilla. Kirjaudu Schibsted-tilillesi sisään osoitteessa: https://login.schibsted.fi/profile-pages/email ja poista toinen sähköpostiosoitteesi. Nyt sinun pitäisi päästä kirjautumaan jälleen tilillesi.
Poista halutessasi toinen, vanha Tori-tili, jotta edellä mainittu ongelma poistuu.
K: En muista Schibsted-tilini salasanaa?
1. Siirry kohtaan Oma Tori, niin tämä kuva tulee näkyviin.
2. Valitse Unohtuiko salasana? ja noudata ohjeita.
Voit myös nollata Schibsted-tilisi salasanasi valitsemalla Torin kirjautumissivulla “Unohtuiko salasana?” ja noudattamalla ohjeita sen jälkeen.
K: En pysty rekisteröitymään uudelle Schibsted-tilille koska se ei hyväksy postinumeroa
Tässä tapauksessa ehdotamme käyttämään paikkakunnan keskustan postinumeroa.