Täältä löydät Tori-kauppiaiden yrityskohtaiset ehdot ja säännöt palvelussamme. Katsothan myös ilmoituksiin liittyvät säännöt. Löydät tarkennuksia sääntöihin myös Tori-kauppiaiden tukisivuilta.
Tori-kaupan yleisiä sopimusehtoja sovelletaan 1.11.2024 alkaen. Yleisten ehtojen aiemmat versiot löytyvät https://schibstedforbusiness.com/finland/documents/B2B-yleiset-kayttoehdot.pdf.
Please see English below.
TORI-KAUPAN YLEISET SOPIMUSEHDOT
Sovelletaan 1.11.2024 alkaen. Yleisten ehtojen aiemmat versiot löytyvät täältä.
1. JOHDANTO
1.1. Nämä ehdot ("Yleiset Ehdot") säätelevät Schibsted Suomi Oy:n, y-tunnus 2275579-7 ("Palveluntarjoaja") digitaalisen markkinapaikan Tori-Kaupan ("Palvelu") käyttöä, jossa Palvelun tilaava oikeushenkilö ("Asiakas") jättää ilmoituksia. Kaikkia Asiakkaan Palvelussa tekemiä tuotteiden ja palveluiden ilmoituksia kutsutaan näissä Yleisissä Ehdoissa "Ilmoituksiksi".
1.2. Kulloinkin voimassa olevat Yleiset Ehdot, tietosuojaseloste ja muut sovellettavat säännöt muodostavat yhdessä Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välisen sopimuksen Palvelun käytöstä ("Sopimus"). Sopimusdokumentaatio voi sisältää myös tarjous- tai tilausvahvistuksen.
2. TILAUS
2.1. Asiakas voi valita useista eri Palvelun tilaustuotteista, jotka ovat kaikkien Asiakkaiden saatavilla ("Tilaustuotteet"). Yksityiskohtainen kuvaus Tilaustuotteista on saatavilla Palveluntarjoajan verkkosivuilla.
2.2 Tilaus alkaa sinä päivänä, jona Asiakas rekisteröityy ja tilaa kyseisen Tilaustuotteen, ja se uusitaan automaattisesti joka kuukausi ilman erillistä ilmoitusta ("Kuukausitilaus"), kunnes Asiakas tai Palveluntarjoaja irtisanoo sen näiden Yleisten Ehtojen mukaisesti.
2.3. Asiakkaan Tilaustuote voi alkaa ilmaisella kokeilujaksolla tai kampanjatarjouksella ("Kokeilujakso"). Palveluntarjoaja voi oman harkintansa mukaan rajoittaa oikeutta Kokeilujaksoihin väärinkäytösten estämiseksi ja pidättää myös oikeuden peruuttaa tai päättää Kokeilujakso, mikäli väärinkäyttöä epäillään. Rekisteröitymällä Kokeilujaksolle Asiakas suostuu siihen, että Asiakas siirretään automaattisesti maksulliseen Tilaustuotteeseen Kokeilujakson lopussa. Jos tilaus irtisanotaan ennen Kokeilujakson päättymistä, siitä ei veloiteta maksuja ja Tilaustuote päättyy välittömästi.
2.4. Asiakas voi halutessaan päivittää tai vaihtaa toiseen Tilaustuotteeseen kuin alun perin tilattuun. Toiseen Tilaustuotteeseen tehdyn päivityksen tai muutoksen jälkeen Asiakasta laskutetaan uuteen Tilaustuotteeseen sovellettavien Maksujen (määritelty jäljempänä) mukaisesti.
3. YLEISET EHDOT
3.1. Asiakas sitoutuu markkinoimaan vain tuotteita, joita Asiakas tai Asiakkaan kanssa samaan konserniin kuuluva yhtiö tarjoaa. Asiakas ei saa tehdä ilmoituksia myydyistä tai varatuista tuotteista. Asiakas saa käyttää ainoastaan kuvia, jotka vastaavat ilmoituksessa olevaa tuotetta.
3.2. Ilmoituksessa olevan tuotteen ja/tai palvelun kuvauksen on oltava totuudenmukainen ja riittävän yksityiskohtaisesti kuvattu eikä se saa sisältää harhaanjohtavia tietoja.
3.3. Asiakas vastaa siitä, että Ilmoitus ja sen sisältö noudattavat voimassa olevia lakeja ja määräyksiä (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, markkinointi- ja kuluttajaoikeuslainsäädäntö, soveltuva tietosuojalainsäädäntö ja ICC:n markkinointisäännöt) sekä Palveluntarjoajan kulloinkin voimassa olevia ohjeita ja sääntöjä (kuten nämä Yleiset Ehdot ja tiedot, jotka löytyvät Palveluntarjoajan tuki-sivustolta).
3.4. Ilmoituksen sisältö ei saa loukata minkään kolmannen osapuolen oikeuksia.
3.5. Ilmoitusten on täytettävä Palveluntarjoajan kulloinkin asettamat tekniset ja toimitukselliset vaatimukset.
3.6. Kaikkien Ilmoituksen hintakentässä ilmoitettujen hintojen on sisällettävä arvonlisävero (ALV). Asiakas ei saa syöttää hintakenttään muita hintatietoja, kuten osamaksuhintaa tai arvonlisäverotonta myyntihintaa. Tällaiset tiedot voidaan kuitenkin antaa itse ilmoitustekstissä.
3.7. Ilmoitus ei saa olla loukkaava, esimerkiksi sisältämällä kiihottamista kansanryhmiä vastaan, pornografiaa tai väkivaltaa.
3.8. Ulkoiset linkit muihin tahoihin kuin Asiakkaaseen eivät ole sallittuja Ilmoituksessa.
3.9. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tehdä muutoksia Ilmoitukseen, jos se katsoo sen parantavan Ilmoituksen laatua. Ilmoituksen muuttaminen tai poistaminen ei merkitse sitä, että Asiakkaalla olisi oikeus saada maksetut Maksut tai niiden osat takaisin.
3.10. Mikäli Ilmoitus ei Palveluntarjoajan yksinomaisen harkinnan mukaan täytä Palveluntarjoajan mainonnan ehtoja ja näitä Yleisiä Ehtoja, Palveluntarjoajalla on oikeus välittömästi evätä tai lopettaa Ilmoituksen julkaiseminen tai tehdä tarvittavat muutokset, jotta Ilmoitus täyttää vaatimukset.
4. OIKEUDET ASIAKKAAN AINEISTOON
4.1. Lähettämällä Palveluun Ilmoituksia ja muuta materiaalia, kuten kuvia, videoita ja tekstejä (Ilmoitukset ja muu aineisto yhdessä "Aineisto") Asiakas antaa Palveluntarjoajalle rajoittamattoman oikeuden määrätä tällaisesta Aineistosta esimerkiksi muokkaamalla, säätämällä sen muotoa, säilyttämällä tai kopioimalla sitä ja saattamalla se yleisön saataville mediavälineestä riippumatta ja luovuttamalla nämä oikeudet edelleen mahdollisille kumppaneille. Palveluntarjoajalla on myös oikeus käyttää Aineistoa markkinointitarkoituksiin. Palveluntarjoajan oikeudet pysyvät voimassa Ilmoituksen poistamisesta ja/tai Kuukausitilauksen tai Sopimuksen irtisanomisesta huolimatta mistä tahansa syystä. Asiakas luopuu kaikista oikeuksistaan vaatia korvausta siitä, että Palveluntarjoaja käyttää Aineistoa.
4.2. Asiakas on yksin vastuussa kaikesta Palveluun toimitetusta Aineistosta, eikä Palveluntarjoaja vastaa mistään Aineistosta.
5. MUUTOKSET PALVELUUN
5.1. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tehdä muutoksia Palveluun, Palvelun käyttöön, korvata Palvelu tai sen osa sekä lopettaa Palvelun tai sen ominaisuuksien tarjoaminen.
5.2. Palveluntarjoajan on ilmoitettava Asiakkaalle kaikista Palveluun tehtävistä olennaisista muutoksista, jotka eivät johdu välttämättömistä huolto- ja/tai parannustöistä tai lakisääteisestä tai sääntelyllisestä velvoitteesta, tai Palvelun tai sen ominaisuuksien lakkauttamisesta ilmoittamalla siitä kirjallisesti 30 päivää etukäteen. Asiakkaalla, johon ilmoitetut olennaiset muutokset vaikuttavat, on oikeus irtisanoa Sopimus 30 päivää ennen muutosten voimaantuloa.
6. VIRHEET, VIAT TAI HÄIRIÖT
6.1. Palveluntarjoaja ei anna mitään nimenomaisia tai muita takuita Palvelun toimivuudesta tai toiminnallisuuksista eikä takaa, että Palvelussa ei ole virheitä, vikoja tai käyttökatkoja.
6.2. Asiakas on tietoinen ja hyväksyy sen, että Palvelun kävijämäärät vaihtelevat ajoittain. Palveluntarjoaja ei vastaa tällaisista vaihteluista.
6.3. Palveluntarjoajalla on oikeus ottaa Palvelu tai sen osa tilapäisesti pois käytöstä tai keskeyttää Palvelun tarjoaminen, jos se on tarpeen Palvelun ylläpidon, laitteistoasennuksen, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden, järjestelmän liiallisen kuormituksen tai muun välttämättömän syyn vuoksi. Palveluntarjoaja pyrkii pitämään tällaiset keskeytykset mahdollisimman lyhyinä.
7. ASIAKKAAN VAHINGONKORVAUSVASTUU
7.1. Asiakas sitoutuu korvaamaan Palveluntarjoajalle kaikki Palveluntarjoajalle ja/tai kolmansille osapuolille aiheutuneet vahingot, jotka johtuvat siitä, että Asiakas (i) käyttää Palvelua lainvastaisesti, (ii) rikkoo Sopimusta tai (iii) loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia. Asiakkaan tämän kohdan 7.1 mukainen vastuu rajoittuu välittömiin vahinkoihin, lukuun ottamatta vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet Asiakkaan törkeästä huolimattomuudesta tai tahallisuudesta.
7.2. Asiakkaan korvausvelvollisuus Palveluntarjoajalle koskee myös Ilmoituksia tai Aineistoa, jonka Palveluntarjoaja on tarkistanut ilman vastaväitteitä.
7.3. Mikäli Palveluntarjoajaa kohtaan esitetään vaatimuksia Ilmoituksen johdosta, Palveluntarjoaja ilmoittaa siitä Asiakkaalle. Asiakas avustaa Palveluntarjoajaa Palveluntarjoajan pyynnöstä omalla kustannuksellaan ja kohtuullisessa laajuudessa Palveluntarjoajaa kohtaan Ilmoituksen johdosta esitettyjen vaatimusten käsittelyssä.
8. VASTUUNRAJOITUS
8.1. Palveluntarjoajan vastuu rajoittuu todennettuihin ja kohtuullisiin kustannuksiin, jotka ovat aiheutuneet Palveluntarjoajan sopimusrikkomuksesta, ja rajoittuu määrään, joka ei ylitä Asiakkaan edellisen kuukauden aikana maksamia Maksuja. Asiakkaalla ei ole oikeutta korvaukseen välillisistä vahingoista, menetyksistä tai kuluista, paitsi jos vahinko on aiheutunut Palveluntarjoajan törkeästä huolimattomuudesta tai tahallisuudesta.
8.2. Jotta korvausvaatimus olisi pätevä, se on tehtävä Palveluntarjoajaa vastaan kolmen (3) kuukauden kuluessa siitä päivästä, kun Asiakas tuli tai hänen olisi pitänyt tulla tietoiseksi valituksen perusteena olevista seikoista.
8.3. Asiakas ei voi määrätä Palveluntarjoajalle muita seuraamuksia kuin mitä näissä Yleisissä Ehdoissa on esitetty.
9. MAKSUT JA MAKSUEHDOT
9.1. Kuukausitilauksen hinta ("Maksu") on Palveluntarjoajan verkkosivuilla ilmoitettu tai muutoin Sopimuksessa mainittu hinta. Kaikki Maksut ilmoitetaan euroina (EUR) ilman ALV:a.
9.2. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa Maksuja milloin tahansa. Maksujen muutokset tulevat voimaan, kun ne julkaistaan Palveluntarjoajan verkkosivuilla. Kaikki Asiakkaat, jotka ovat jo tilanneet Kuukausitilauksen, saavat ennakkoilmoituksen vähintään 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa. Jos Asiakas ei hyväksy Maksun korotusta, Asiakas voi irtisanoa Kuukausitilauksen ennen Maksun korotuksen voimaantuloa.
9.3. Ellei Sopimuksessa toisin mainita, kaikki Maksut laskutetaan kuukausittain jälkikäteen. Laskutuskausi alkaa siitä kalenteripäivästä, jona Asiakas on luonut Kuukausitilauksensa, ja laskut edellisen kuukauden tilauksesta lähetetään seuraavan kuukauden alussa.
9.4. Ellei Sopimuksessa toisin mainita, Palveluntarjoajan lähettämät laskut on maksettava 14 päivän kuluessa laskun päiväyksestä.
9.5. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden aluksi tai voimassa olevan Kuukausitilauksen aikana vaatia, että Palveluntarjoaja vastaanottaa maksun ennen Asiakkaan Ilmoitusten julkaisemista.
9.6. Mikäli Asiakkaan maksu viivästyy, Palveluntarjoajalla on oikeus (i) saada korkoa lain mukaisesti; (ii) veloittaa muistutusmaksut; ja (ii) kieltää Asiakkaan Ilmoitusten näyttäminen kokonaan tai osittain.
10. PALVELUUN PÄÄSYN KESKEYTTÄMINEN TAI PÄÄTTÄMINEN
10.1. Palveluntarjoaja pidättää itsellään oikeuden muiden Palveluntarjoajan käytettävissä olevien oikeussuojakeinojen lisäksi keskeyttää tai päättää Asiakkaan Kuukausitilaus ja pääsy Palveluihin siinä tapauksessa, että:
10.1.1. Asiakas rikkoo Sopimusta;
10.1.2. Asiakas ei ole suorittanut erääntynyttä maksua maksukehotuksesta huolimatta kahden (2) viikon kuluessa maksukehotuksen lähettämisestä;
10.1.3. Asiakas tai Asiakkaan edustaja toimii sopimattomasti Palveluntarjoajan työntekijöitä, käyttäjiä tai muita ilmoittajia kohtaan tai on muutoin aiheuttanut häiriötä Palvelulle tai sen käyttäjille; tai
10.1.4. Palveluntarjoajalla on syytä epäillä, että Asiakas ei harjoita vakavasti otettavaa liiketoimintaa, esimerkiksi toimimalla vilpillisesti Palvelun käyttäjiä kohtaan, tai koska siltä puuttuvat liiketoiminnan harjoittamiseen tarvittavat luvat tai antamalla puutteellisia tai virheellisiä tietoja.
10.2. Mikäli Palveluntarjoaja keskeyttää tai päättää Asiakkaan pääsyn Palveluun, Palveluntarjoaja ilmoittaa Asiakkaalle päätöksen syyt sähköpostitse kirjallisesti 30 päivää etukäteen, ellei laissa toisin säädetä.
11. VOIMASSAOLO JA IRTISANOMINEN
11.1. Kumpikin osapuoli voi irtisanoa Sopimuksen ilmoittamalla siitä kirjallisesti vähintään yhtä (1) kuukautta ennen nykyisen Kuukausitilauksen päättymistä. Irtisanominen tulee voimaan nykyisen laskutuskauden viimeisen päivän jälkeen, ja Kuukausitilaus pysyy aktiivisena ja Asiakkaalla on edelleen pääsy Palveluun ja Tilaustuotteeseen siihen asti. Kun Kuukausitilaus päättyy, Asiakas menettää välittömästi pääsyn kaikkiin ominaisuuksiin tai toimintoihin, jotka edellyttävät aktiivista tilausta.
11.2. Osapuolella on oikeus irtisanoa Sopimus päättymään välittömästi, jos toinen osapuoli: (i) rikkoo olennaisesti Sopimuksen mukaisia velvoitteitaan eikä ole korjannut rikkomusta 14 päivän kuluessa saatuaan sitä koskevan huomautuksen; tai (ii) keskeyttää maksunsa tai jos muutoin voidaan kohtuudella olettaa, että toisen osapuolen velvoitteita ei täytetä.
11.3. Palveluntarjoajalla on myös oikeus irtisanoa Sopimus päättymään välittömästi, mikäli Palveluntarjoaja lopettaa tai kieltää Asiakkaan Ilmoitusten näyttämisen sen vuoksi, että Asiakas on rikkonut näitä Yleisiä Ehtoja kohdan 3.10 mukaisesti.
11.4. Palveluntarjoajalla on myös oikeus irtisanoa Sopimus päättymään välittömästi, mikäli Palveluntarjoajalla on syytä epäillä, että Asiakkaan Aineiston esittäminen Palvelussa olisi sovellettavan lain, sääntöjen tai määräysten vastaista.
12. ILMOITUSTEN JÄRJESTYS
12.1. Parametri, joka muodostaa perustan ilmoitusten sijoitukselle Palvelussa, kun käyttäjä hakee kohdetta, on osuvuus, mikä tarkoittaa, että kun käyttäjä tekee haun, Ilmoituksia näytetään sen perusteella, kuinka hyvin hakusanat ja suodattimet vastaavat Ilmoituksen sisältöä (otsikko, kuvaus, kategoria ja paikka). Äskettäin julkaistu Ilmoitus katsotaan osuvammaksi kuin vanhempi Ilmoitus, jos ilmoituksia pidetään muutoin yhtä relevantteina hakusanan suhteen.
12.2. Palvelun käyttäjille voidaan myös tarjota personoituja suosituksia Palvelun aiemman käytön perusteella ja heille voidaan tarjota ilmoituksia tai vastaavia ilmoituksia, joita käyttäjä on aiemmin katsonut. Käyttäjille voidaan myös tarjota ilmoituksia, joita muut käyttäjät, joilla on samanlainen hakuhistoria ja Palvelun käyttö, ovat katsoneet.
12.3. Eri Tilaustuotteet sisältävät myös tuotteita, jotka antavat Asiakkaalle mahdollisuuden näyttää valitut Ilmoitukset listaussivun yläosassa. Tähti-ilmoituksiksi valikoidut ilmoitukset hyötyvät tehostetusta näkyvyydestä, lisäten niiden näkyvyyttä hakutuloksissa.
13. TIETOJENSAANTI
13.1. Palveluntarjoajalla on pääsy Asiakkaan antamiin perustietoihin (esimerkiksi yrityksen nimi ja yhteystiedot) sekä Asiakkaan julkaisemiin Ilmoituksiin. Lisäksi Asiakas voi lisätä Ilmoituksiin esimerkiksi Asiakkaan myyntihenkilökunnan nimiä tai heidän puhelinnumeroitaan, jolloin Palveluntarjoajalla on pääsy myös tällaisiin tietoihin.
13.2. Palveluntarjoajalla on oikeus toimittaa edellä mainittuja tietoja toiselle Schibsted Marketplace -konserniin kuuluvalle yhtiölle tai Palveluntarjoajan yhteistyökumppaneille toiminnan kannalta välttämättömiin tarkoituksiin ja siten kuin Palveluntarjoajan tietosuojaselosteessa tarkemmin kuvataan: https://info.privacy.schibsted.com/fi/tietosuoja-ja-evastekaytannot/
13.3. Palveluntarjoaja voi myös jakaa kolmansille osapuolille aggregoituja tietoja, joihin Palveluntarjoaja pääsee Asiakkaan Palvelun käytön johdosta, esimerkiksi julkaisemalla, kuinka monta tiettyyn kategoriaan kuuluvaa tuotetta Palvelussa on myyty tiettynä ajanjaksona, tai tietoja vastaavien Palvelussa myytävien tuotteiden hinnoista. Tällainen tietojen jakaminen koostuu vain tiedoista, jotka ovat olleet julkisesti nähtävissä Palvelussa.
13.4. Asiakkaat saavat Asiakkaan Ilmoituksiin liittyviä tietoja, esimerkiksi Asiakas näkee, kuinka monta katselukertaa Ilmoituksella on ollut.
14. HENKILÖTIEDOT
14.1. Kumpikin osapuoli sitoutuu noudattamaan kaikkia toimintaansa sovellettavia tietosuojasäädöksiä, mukaan lukien esimerkiksi yleistä tietosuoja-asetusta (EU 2016/679). Palveluntarjoajalla on oikeus kerätä, käsitellä ja luovuttaa Palveluun tallennettuja tai Palvelussa käsiteltäviä henkilötietoja tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Tarkempi kuvaus henkilötietojen käsittelystä Palveluntarjoajan toimesta on saatavilla osoitteessa: https://info.privacy.schibsted.com/fi/tietosuoja-ja-evastekaytannot/
14.2. Palveluntarjoaja (tai sen määräysvaltaa käyttävä yritys) toimii Palvelussa käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjänä.
14.3. Asiakas toimii rekisterinpitäjänä Palveluntarjoajalta saamilleen henkilötiedoille ja vastaa tämän informoinnista rekisteröidylle.
14.4. Tämän kohdan määräysten rikkominen katsotaan Sopimuksen olennaiseksi rikkomiseksi.
15. IMMATERIAALIOIKEUDET
15.1. Palveluntarjoaja tai soveltuvin osin sen lisenssinantajat omistavat kaikki oikeudet Palveluun, mukaan lukien rajoituksetta kaikki tavaramerkit, tekijänoikeudet ja muut Palveluun liittyvät immateriaalioikeudet.
15.2. Sopimuksella ei siirretä immateriaalioikeuksia Asiakkaalle. Asiakas tiedostaa ja hyväksyy, että kaikki oikeudet Palveluun ja Palveluntarjoajan tietokantoihin säilyvät Palveluntarjoajalla ja (soveltuvin osin) sen lisenssinantajilla.
15.3. Palveluntarjoaja myöntää Asiakkaalle ei-yksinomaisen, ei-siirrettävän, ei-alilisensoitavan ja peruutettavissa olevan oikeuden käyttää Palvelua näiden Yleisten Ehtojen mukaisesti. Palvelun tai sen osan saattaminen yleisön saataville levittämällä, esittämällä tai näyttämällä julkisesti tai tallentamalla ja kopioimalla mitään Palvelun aineistoa tai sen osaa ilman Palveluntarjoajan etukäteen antamaa kirjallista suostumusta on kielletty.
16. SALASSAPITO
Asiakas sitoutuu käsittelemään ehdottoman luottamuksellisina kaikkia Palveluntarjoajan toimintaan liittyviä tietoja, jotka Asiakas saa Sopimuksen tai Ilmoitusten yhteydessä ja jotka eivät ole julkisia.
17. MUUTOKSET JA TÄYDENNYKSET
17.1. Palveluntarjoaja voi tehdä muutoksia tai täydennyksiä näihin Yleisiin Ehtoihin. Päivitetyt ehdot julkaistaan Palveluntarjoajan verkkosivuilla. Mikäli Palveluntarjoajan muutokset vaikuttavat olennaisesti Asiakkaaseen, päivitetyt ehdot lähetetään Asiakkaalle sähköpostitse.
17.2. Muutetut ehdot koskevat uusia Asiakkaita siitä päivästä alkaen, kun ehdot julkaistaan Palveluntarjoajan verkkosivuilla. Palvelun jo tilanneille Asiakkaille ilmoitetaan sovellettavasta irtisanomisajasta ennen uusien ehtojen voimaantuloa. Irtisanomisaika on oikeasuhteinen ja kohtuullinen suhteessa tehtäviin muutoksiin, eikä se pääsääntöisesti ole lyhyempi kuin 15 päivää.
17.3. Asiakkaalla, jota ilmoitetut muutokset koskevat, on oikeus irtisanoa Sopimus Palveluntarjoajan kanssa irtisanomisaikana. Tällainen irtisanominen tulee voimaan 15 päivän kuluessa irtisanomisesta.
18. YLIVOIMAINEN ESTE
Palveluntarjoajalla ei ole korvausvelvollisuutta tai muuta velvollisuutta, jos Palveluntarjoaja voi osoittaa, että virhe johtuu seikasta, jota Palveluntarjoaja ei olisi voinut kohtuudella ennakoida Sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia Palveluntarjoaja ei olisi kohtuudella voinut välttää eikä voittaa.
19. SOPIMUKSEN SIIRTÄMINEN
Asiakkaalla ei ole oikeutta ilman Palveluntarjoajan kirjallista suostumusta luovuttaa ja/tai pantata Sopimuksen mukaisia oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan kokonaan tai osittain. Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää Sopimuksen mukaiset oikeutensa ja velvollisuutensa kokonaan tai osittain toiselle Palveluntarjoajan kanssa samaan konserniin kuuluvalle yhtiölle tai kolmannelle osapuolelle Palvelun sisältävän omaisuuden siirron tai liiketoiminnan siirron yhteydessä.
20. SOVELLETTAVA LAKI
Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia lukuun ottamatta sen lainvalintaa koskevia säännöksiä ja periaatteita.
21. VALITUSTEN KÄSITTELY JA ERIMIELISYYDET
21.1. Asiakkaalla on mahdollisuus tehdä Palveluntarjoajalle valituksia Palveluntarjoajan ylläpitämän sisäisen valitustenkäsittelyjärjestelmän kautta. Asiakas voi toimittaa valituksensa Palveluntarjoajan sisäiseen valitustenkäsittelyjärjestelmään Tori Kaupan asiakaspalveluun: https://tuki.tori.fi/hc/fi/requests/new
21.2. Valitustenkäsittelyjärjestelmä on avoinna arkisin klo 9–16. Palveluntarjoaja käsittelee saapuvat valitukset saapumisjärjestyksen mukaisesti ja Palveluntarjoaja pyrkii antamaan valituksen tehneelle Asiakkaalle vastauksen kohtuullisessa ajassa. Sisäisen valitustenkäsittelyjärjestelmän käyttö on Asiakkaalle maksutonta.
21.3. Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistua Osapuolten välisillä neuvotteluilla tai sisäisen valitustenkäsittelyjärjestelmän kautta, Asiakkaalla on mahdollisuus saattaa riitakysymys puolueettoman sovittelijan ratkaistavaksi. Tähän tarkoitukseen Palveluntarjoaja on valmis käyttämään puolueetonta ja riippumatonta sovittelijaa, joka on merkitty Suomen Asianajajaliiton sovittelijaluetteloon. Suomen Asianajajaliiton sovittelijaluettelo löytyy osoitteesta: https://app.loydaasianajaja.fi/print/fi?onlysovittelija=T&competencyTarget=
21.4. Edellä esitetystä huolimatta Osapuolilla on oikeus panna vireille oikeudenkäyntimenettely milloin tahansa. Sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan ensimmäisenä oikeusasteena Helsingin käräjäoikeudessa, elleivät Osapuolet ole kirjallisesti toisin sopineet.
IN ENGLISH
GENERAL TERMS AND CONDITIONS FOR TORI-KAUPPA
Applicable as of 1.11.2024. Previous versions of terms and conditions can be found here.
1. INTRODUCTION
1.1. These terms (“Terms and Conditions”) regulate the use of Schibsted Suomi Oy’s, reg. no. 2275579-7 (”Service Provider”) digital marketplace Tori-Kauppa where the legal entity subscribing to the service ("Advertiser") can advertise ("Service"). All types of advertising of products and services made by an Advertiser on the Service are referred to as “Advertisement(s)” in these Terms and Conditions.
1.2. The Terms and Conditions, as applicable from time to time, the privacy policy and other applicable rules together form the agreement between the Service Provider and the Advertiser for use of the Service (the “Agreement”). The Agreement documentation may also include an offer or order confirmation.
2. SUBSCRIPTION
2.1. The Advertiser may choose between a number of different subscription offers for the Service, which are made available to all Advertisers (“Subscription Offers”). A detailed description of the Subscription Offers is available at the Service Provider’s website.
2.2. A subscription will begin on the date that the Advertiser registers and subscribes for the relevant Subscription Offer and will automatically renew each month without notice (“Monthly Subscription”), until terminated by the Advertiser or the Service Provider as set out in these Terms and Conditions.
2.3. The Advertiser's Subscription Offer may begin with a free trial or promotional offer ("Trial Period"). The Service Provider may, at its sole discretion, limit eligibility for Trial Periods to prevent misuse and also reserves the right to revoke or terminate a Trial Period if misuse is suspected. By registering for a Trial Period, the Advertiser agrees to be automatically transitioned to a paid Subscription Offer at the end of the Trial Period. If terminated before the end of the Trial Period, no charges will apply, and the Subscription Offer will be terminated immediately.
2.4. An Advertiser can choose to upgrade or change to another Subscription Offer than the one originally subscribed to. Following an upgrade or a change to another Subscription Offer, the Advertiser will be invoiced in accordance with the Fees (as defined below) applicable to the new Subscription Offer.
3. GENERAL TERMS
3.1. The Advertiser undertakes to only market products that are offered by the Advertiser or an entity within the same group as the Advertiser. The Advertiser may not advertise sold or reserved products. The Advertiser may only use images that are equivalent to the advertised product.
3.2. The description of the product and/or service in the Advertisement shall be truthful and described in sufficient detail and shall not contain misleading information.
3.3. The Advertiser must ensure that the Advertisement and its content is in accordance with applicable laws and regulations (including, but not limited to, marketing and consumer rights legislation, applicable data protection legislation and the ICC Marketing Rules) and the Service Provider’s at any time applicable policies and rules (such as these Terms and Conditions and information found on the Service Provider’s support-page).
3.4. The content of an Advertisement may not infringe on any third party rights.
3.5. Advertisements must meet the technical and editorial requirements that the Service Provider establishes from time to time.
3.6. All stated prices in the price field of an Advertisement must include value added tax (VAT). The Advertiser may not enter other price information in the price field, such as installment price or sales price excluding VAT. However, such information may be provided in the Advertisement text itself.
3.7. The Advertisement shall not be offensive, for example by containing elements of incitement against ethnic groups, pornography or violence.
3.8. External links to parties other than the Advertiser are not permitted in the Advertisement.
3.9. The Service Provider reserves the right to make adjustments to the Advertisement if it deems that it improves the quality of the Advertisement. The fact that the Advertisement is adjusted or removed does not entail that the Advertiser has a right to have paid Fees, or parts thereof, refunded.
3.10. If an Advertisement, in the Service Provider’s sole discretion, does not fulfill the Service Provider’s terms for advertisement and these Terms and Conditions, the Service Provider is entitled to, with immediate effect, deny or discontinue the display of an Advertisement or to make necessary changes for the Advertisement to meet the requirements.
4. RIGHTS TO ADVERTISER’S MATERIAL
4.1. By submitting Advertisements and other materials, such as images, movies and texts (Advertisements and other material is jointly referred to as “Material”) on the Service, the Advertiser grants the Service Provider an unrestricted right to dispose of such Material, for example by modifying, adjusting the format, storing or copying it and to make it available to the public, regardless of media outlet, and to assign these rights to any potential partners. The Service Provider also has the right to use the Material for marketing purposes. The Service Provider’s rights will survive deletion of an Advertisement and/or termination of the Monthly Subscription or the Agreement, for any reason. The Advertiser waives all rights to claims for compensation for the Service Provider’s use of the Material.
4.2. The Advertiser is solely responsible for all Material submitted to the Service and the Service Provider is not responsible for any Material.
5. CHANGES TO THE SERVICE
5.1. The Service Provider reserves the right to make changes to the Service, the use of the Service, to replace the Service or parts thereof and to stop providing the Service or any of its features.
5.2. The Service Provider shall notify the Advertiser of any material changes, which are not the result of necessary maintenance and/or work of improvements or due to a legal or regulatory obligation, to the Service or termination of the provisions of the Service or its features by giving 30 days prior written notice. An Advertiser affected by the announced material changes will be entitled to terminate the Agreement 30 days prior to the changes going into effect.
6. ERROR, FAULTS OR DISRUPTIONS
6.1. The Service Provider makes no explicit or other warranties regarding the functionality or features of the Service and does not warrant that the Service is free from any error, faults or disruption in accessibility.
6.2. The Advertiser is aware and acknowledges that the number of visitors at the Service varies from time to time. The Service Provider has no responsibility for any such variations.
6.3. The Service Provider has the right to take the Service or a part thereof temporarily out of use or to discontinue the provision of the Service if it is necessary due to the maintenance of the Service, hardware installation, public order and safety, excessive system load or other necessary cause. The Service Provider shall seek to keep any such interruption as short as possible.
7. THE ADVERTISER’S LIABILITY FOR DAMAGES
7.1. The Advertiser shall indemnify the Service Provider for any and all damages incurred by the Service Provider and/or any third parties due to the Advertiser’s (i) use of the Service in an unlawful way, (ii) breach of the Agreement or (iii) infringements on any third party rights. The Advertiser’s liability pursuant to this section 7.1 is limited to direct damages, except for damages caused by the Advertiser's gross negligence or willful misconduct.
7.2. The Advertiser’s obligation to compensate the Service Provider also applies to Advertisements or Material that has been reviewed by the Service Provider without any objections.
7.3. If claims are brought against the Service Provider due to an Advertisement, the Service Provider shall inform the Advertiser thereof. The Advertiser shall, upon the Service Provider’s request, at its own expense and to a reasonable extent, assist the Service Provider in handling claims brought against the Service Provider due to an Advertisement.
8. LIMITATION OF LIABILITY
8.1. The Service Provider’s liability is limited to verified and reasonable costs caused by the Service Provider’s breach of the Agreement and is limited to an amount not exceeding the Fees paid by the Advertiser during the previous month The Advertiser shall have no right to compensation for indirect damages, losses or expenses except where damages were incurred due to the Service Provider’s gross negligence or willful misconduct.
8.2. A notice for claim for compensation must, in order to be valid, be brought against the Service Provider within three (3) months from the day when the Advertiser became aware, or should have become aware, of the circumstances on which the complaint is based.
8.3. The Advertiser cannot impose any sanctions towards the Service Provider other than what is set out in these Terms and Conditions.
9. FEES AND PAYMENT TERMS
9.1. The price for a Monthly Subscription ("Fee") will be as stated on the Service Provider’s website or otherwise as stated in the Agreement. All Fees are stated in euro (EUR) exclusive of VAT.
9.2. The Service Provider reserves the right to modify the Fees at any time. Any changes to the Fees shall be effective when posted on the Service Provider’s website. All Advertisers who are already subscribed to a Monthly Subscription will receive an advance notice of at least 30 days before any such change goes into effect. If a Fee increase is not acceptable to the Advertiser, it may terminate the Monthly Subscription prior to the time when the Fee increase takes effect.
9.3. Unless otherwise stated in the Agreement, all Fees shall be invoiced monthly in arrears. The billing period begins on the calendar day that the Advertiser created its Monthly Subscription, and invoices for the previous month’s subscription will be sent at the beginning of the following month.
9.4. Unless otherwise stated in the Agreement, invoices issued by the Service Provider shall be payable within 14 days of the invoice date.
9.5. The Service Providers reserves the right to, initially or during an ongoing Monthly Subscription, require that payment be received by the Service Provider before publication of the Advertiser's Advertisements.
9.6. In the event of late payment by the Advertiser, the Service Provider is entitled to (i) receive interest in accordance with law; (ii) charge reminder fees; and (ii) deny display of all or part of the Advertiser’s Advertisements.
10. SUSPENSION OR TERMINATION OF ACCESS TO THE SERVICE
10.1. The Service Provider reserves the right to, in addition to such other remedies as the Service Provider may have, suspend or terminate the Advertiser’s Monthly Subscription and access to the Services in the event that:
10.1.1. The Advertiser is in breach of the Agreement;
10.1.2. The Advertiser has not made an overdue payment despite the request for payment within two (2) weeks of sending the request for payment;
10.1.3. The Advertiser, or a representative of the Advertiser, is acting inappropriately towards the Service Provider’s employees, users or other advertisers or otherwise has caused disruptions to the Service or its users; or
10.1.4. The Service Provider has reason to suspect that the Advertiser does not conduct serious business, for example by acting fraudulent towards users of the Service, lacking necessary permits to conduct its business or by providing insufficient or inaccurate information.
10.2. If the Service Provider suspends or terminates the Advertiser’s access to the Service, the Service Provider shall notify the Advertiser of the reasons for such decision by email with 30-days prior written notice, unless otherwise provided by law.
11. TERM AND TERMINATION
11.1 Either party may terminate the Agreement by providing written notice at least one (1) month before the end of the current Monthly Subscription. The termination will take effect after the last day of the current billing period, and the Monthly Subscription will remain active and the Advertiser will continue to have access to the Service and the Subscription Offer until then. Once the Monthly Subscription ends, the Advertiser will immediately lose access to any features or functionalities that require an active subscription.
11.2. A party has a right to terminate the Agreement with immediate effect if the other party: (i) is in material breach of its obligations pursuant to the Agreement and fails to remedy such breach within 14 days from notice informing about the breach; or (ii) suspends its payments or where it may otherwise be reasonable anticipated that the other party’s obligations will not be fulfilled.
11.3. The Service Provider also has a right to terminate the Agreement with immediate effect if the Service Provider discontinues or denies display of the Advertiser’s Advertisements due to the Advertiser’s breach of these Terms and Conditions as set out in Section 3.9.
11.4. The Service Provider is also entitled to terminate the Agreement with immediate effect if the Service Provider has reason to believe that display of the Advertiser’s material on the Service would be in violation of applicable law, rules or regulation.
12. RANKING OF ADVERTISEMENTS
12.1. The parameter that form the basis for the ranking of ads on the Service when a user searches for an item is relevance, meaning that when a user makes a search, Advertisements will be displayed based on how well the search words and filters match the content of the Advertisement (title, description, category and place). A more recently published Advertisement will be considered more relevant than an older Advertisement if the advertisements otherwise are considered equally relevant in relation to the search word.
12.2. Users of the Service may also be provided with personalised recommendations based on previous use of the Service and be provided with advertisements or similar advertisements that a user has previously visited. Users may also be provided with advertisements that other users with similar search history and use of the Service have visited.
12.3. The different Subscription Offers also include products which gives the Advertiser the possibility to display chosen Advertisements at the top of the listing of advertisements. Advertisements marked as ‘Star Listings’ benefit from a boosted ranking, increasing their prominence in search results.
13. ACCESS TO DATA
13.1. The Service Provider has access to the basic information provided by the Advertiser (for example, the company name and contact information) and the Advertisements published by the Advertiser. In addition, the Advertiser may add to the Advertisements, for example, the names of the Advertiser’s sales staff or their telephone numbers, in which case the Service Provider also has access to such information.
13.2. The Service Provider has the right to provide the above-mentioned information to another company belonging to the Schibsted Marketplace Group or to the Service Provider's partners for purposes necessary for the operation and as described in more detail in the Service Provider's privacy statement: https://info.privacy.schibsted.com/fi/tietosuoja-ja-evastekaytannot/
13.3. The Service Provider may also share aggregated data with third parties that the Service Provider accesses due to the Advertiser’s use of the Service, for example by publishing how many products within a certain category that have been sold at the Service during a certain period, or information about pricing of similar products sold on the Service. Such data sharing will only consist of data that has been publicly visible on the Service.
13.4. Advertisers will receive data relating to Advertiser’s Advertisements, e.g. the Advertiser can see how many views an Advertisement has had.
14 PERSONAL DATA
14.1. Each Party undertakes to comply with all data protection regulations applicable to its activities, including, for example, the General Data Protection Regulation (EU 2016/679). The Service Provider has the right to collect, process and disclose personal data stored on the Service or processed in the Service in accordance with data protection legislation. A more detailed description of the processing of personal data by the Service Provider is available at: https://info.privacy.schibsted.com/fi/tietosuoja-ja-evastekaytannot/
14.2. The Service Provider (or their controlling entity) operates as a data controller for personal data processed in the Service.
14.3. The Advertiser operates as data controller for personal data received from the Service Provider and is responsible for informing the data subject of this.
14.4. Any breach of the provisions set out in this section constitutes a material breach of the Agreement.
15. INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS
15.1. The Service Provider or, if applicable, its licensors shall own all rights in and to the Service, including without limitation all trademarks, copyrights and other intellectual property rights related to the Service.
15.2. The Agreement does not entail any transfer of intellectual property rights to the Advertiser. The Advertiser acknowledges and agrees that all rights in and to the Service as well as Service Provider’s databases remain vested with the Service Provider and (if applicable) its licensors.
15.3. The Service Provider grants the Advertiser a non-exclusive, non-transferable, non-sublicensable and revocable license to use the Service pursuant to the conditions set out in these Terms and Conditions. It is forbidden to make the Service or a part thereof available to the public through dissemination, presenting or showing publicly, or storing and making copies of any material of the Service or a part thereof without the prior written consent of the Service Provider.
16. CONFIDENTIALITY
The Advertiser must treat any and all information relating to the Service Provider’s operations that the Advertiser receives in connection with the Agreement or Advertisements that is not in the public domain strictly confidential.
17. AMENDMENTS AND SUPPLEMENTS
17.1. The Service Provider may make amendments or supplements to these Terms and Conditions. The updated terms and conditions will be published on the Service Provider’s website. In the event that the Service Provider’s amendments materially affect an Advertiser, the updated terms and conditions will be sent to the Advertiser via email.
17.2. The amended terms and conditions will apply to new Advertisers from the date the terms and conditions are published on the Service Providers website. Advertisers who have already subscribed to the Service will be informed of the applicable notice period before the new terms and conditions enter into force. Such notice period will be proportionate and reasonable in relation to the amendments that are being made and will as a main rule not be shorter than 15 days.
17.3. The Advertiser affected by the announced amendments will be entitled to terminate the Agreement with the Service Provider during the notice period. Such termination will be in effect within 15 days of the termination.
18. FORCE MAJEURE
The Service Provider has no obligation to compensate or has any other liability if the Service Provider can show that an error is due to a circumstance beyond its control and which the Service Provider could not have reasonably foreseen when the Agreement was entered into and for which consequences the Service Provider could not have reasonably avoided or overcome.
19. ASSIGNMENT
The Advertiser is not entitled to, without the Service Provider’s written consent, assign and/or pledge its rights and obligations, in whole or in part, under the Agreement. The Service Provider is entitled to assign its rights and obligations, in whole or in part, under the Agreement to another company within the same group as the Service Provider or to a third party in connection with an asset transfer or transfer of business which include the Service.
20. GOVERNING LAW
The Agreement shall be governed and construed in accordance with Finnish law, with the exception of its choice of law rules and principles.
21. COMPLAINT HANDLING AND DISPUTES
21.1. The Advertiser has the opportunity to submit complaints to the Service Provider through an internal complaint handling system operated by the Service Provider. The Advertiser may submit its complaints to the Service Provider's internal complaint handling system to Tori Kauppa customer service: https://tuki.tori.fi/hc/fi/requests/new
21.2. The complaint handling system is open weekdays from 9am to 4pm. The Service Provider will process the incoming complaints in accordance with the order of arrival and the Service Provider will seek to provide the Advertiser who has made the complaint with a reply within a reasonable time. Use of the internal complaint handling system is free to the Advertiser.
21.3. If a dispute is not resolved through negotiations between the Parties or through the internal complaint handling system, the Advertiser has the option to refer the dispute to an impartial mediator. For this purpose, the Service Provider is prepared to use an impartial and independent mediator that is listed on the Finnish Bar Association's Mediator Register. The Finnish Bar Association's Mediator Register is available at: https://app.loydaasianajaja.fi/print/fi?onlysovittelija=T&competencyTarget=
21.4. Notwithstanding the above, the Parties shall have the right to institute legal proceedings at any time. Any disputes arising from the Agreement will be resolved at first instance in the Helsinki District Court, unless the Parties have agreed otherwise in writing.